ING Bank Śląski opublikować informację na łamach swojej strony w której ostrzega przed atakami vishingowymi. Do tej pory popularnym działaniem przestępców było wysyłanie poprzez internetową skrzynkę pocztową informacji o konieczności zalogowania się na swój rachunek i przekierowanie użytkownika na fałszywą stronę banku. Vishing jest znacznie prostszy, polega na wyłudzaniu danych do konta podczas rozmowy telefonicznej.

Oszuści dzwonią teoretycznie w imieniu banku jako pracownicy placówki lub kancelarii prawnej. W rozmowie wyłudzane są dane potrzebne do zalogowania do bankowości finansowej, a następnie wyłudzenie kodu SMS wysłanego przez system bankowości internetowej. Te informacje pozwalają oszustom na zmianę numeru telefonu na który przychodzą kody z autoryzacją transakcji.

ING Bank Śląski zapewnia, że nie wymaga od swoich Klientów podawania loginu lub hasła zarówno w wiadomościach e-mial jak i podczas kontaktu telefonicznego.

Udostępnij wiadomość

Komentarze 0