Zdaniem Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zarówno banki jak i parabanki nie przestawiają swoich ofert w odpowiedni sposób. Reklamy emitowane w telewizji odbiegają od wyznaczonych norm. Analiza treści spotów udowodniła, że zadłużenia przedstawiane są znacznie korzystniej, bez uwzględnienia m.in. dodatkowych opłat lub warunków promocji.

Aż pięć instytucji finansowych zostało oskarżonych o niekompletną treść reklam, podawanie istotnych informacji nieczytelnym drukiem, a także poświęcenie za mało czasu antenowego na rzeczywiście istotne informacje dla konsumentów.

Z pośród ponad 30 instytucji, Alior Bank, Bank BGŻ BNP Paribas, Credit AgricoleBP, Eurobank oraz Provident Polska nie wywiązały się z obowiązujących norm.

Ukarane spółki mają obowiązek zamieścić sprostowanie dotyczące decyzji UOKiK na swoich stronach internetowych, a także wyemitować przez 3 dni rzędu 15 sekundowe spoty reklamowe, opisujące praktykę niedozwoloną przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Udostępnij wiadomość

Komentarze 1

  • reminem
    2016-03-24 09:33:45
    świetnie że biorą się za tego typu nieuczciwe działania banków, nareszcie !