Podjęcie próby spełnienia długo skrywanego marzenia o przedsiębiorczości może u wielu z nas wywołać przypływ adrenaliny, zwłaszcza jeśli jesteś początkującym przedsiębiorcą, który chce przekształcić swój pomysł w dobrze prosperującą firmę.

A dlaczego nie?

Przedsiębiorcy mogą cieszyć się pełną autonomią, podejmować samodzielne decyzje, realizować swój potencjał twórczy i budować długotrwałą sieć kontaktów zawodowych. Nic nie może się równać z poczuciem wolności i uprawnień, jakie daje posiadanie własnej firmy.

Mimo to założenie firmy w żadnym wypadku nie jest łatwym wyczynem - wymaga wiele krwi, trudu, łez i potu. Często można odnieść wrażenie, że trzeba wykonać tysiące zadań jednocześnie. Nawet jeśli planujesz uruchomienie firmy od dłuższego czasu, wciąż nurtuje Cię wiele pytań bez odpowiedzi. Poza tym tempo, w jakim zamykane są nowe firmy, sprawia, że nie chcesz dać się zaskoczyć.

Dlatego tak ważne jest posiadanie przewodnika, który nakreśli Ci plan działania i pomoże rozpocząć podróż w świat przedsiębiorczości.

Dlatego też piszę ten artykuł, aby podzielić się z początkującymi przedsiębiorcami (a nawet tymi, którzy już działają!)- co powinien zrobić przedsiębiorca przed założeniem firmy.

Jestem pewien, że ułatwi to nieco pracę podczas prób rozpoczęcia działalności gospodarczej.

Pogrupowałem te zadania, stosując kategoryzację, aby osiągnąć pewien porządek w chaosie zadań związanych z podróżą w świat przedsiębiorczości.

Zadania związane z planowaniem przed rozpoczęciem działalności gospodarczej

1. Dogłębnie przeanalizuj pomysł

Definiując swoją ofertę, należy dowiedzieć się, czy istnieje na nią rynek i zrozumieć nawet najdrobniejsze szczegóły rynku, na który planujemy wejść. Nawet najbardziej rewolucyjne produkty mogą upaść, jeśli nie ma na nie rynku.

Oto, co należy zrobić:

  • Ocenić rynek
  • Odkryć nieodkryte możliwości w danej niszy
  • Obserwować głównych graczy w branży
  • Ocenić mocne i słabe strony konkurentów
  • Przejrzyj ich strony internetowe
  • Porozmawiaj z podobnymi firmami
  • Zbadaj dane demograficzne klientów docelowych
  • Zrozumieć ich decyzje zakupowe.

2. Stwórz kompleksowy biznesplan

Dobrze napisany biznesplan ma kluczowe znaczenie dla pozyskania kapitału. Opisuje on cele firmy, przedstawia plan ich osiągnięcia, zarysowuje strategie finansowe, marketingowe i operacyjne na okres od 3 do 5 lat, a także wymienia możliwe problemy i rozwiązania.

Jeśli chcesz przygotować biznesplan dla swojego przedsięwzięcia, poradnik HubSpot pomoże Ci zacząć.

3. Zapewnij sobie odpowiedni kapitał

Rozpoczęcie działalności gospodarczej wymaga kapitału - kwoty, którą trzeba dysponować, aby uruchomić firmę. Spisanie ewentualnych wydatków związanych z rozpoczęciem działalności, takich jak majątek, leasing, remont, koszty operacyjne itp. pomoże w zaplanowaniu finansów.

W zależności od zdolności kredytowej i potrzebnej kwoty, można rozważyć jedną z następujących opcji finansowania.

  • Finansowanie bankowe
  • Dotacje biznesowe
  • Inwestorzy - mogą to być przyjaciele, rodzina, inwestorzy-anioły, inwestorzy venture capital

4. Wybór struktury prawnej firmy

To, jaką formę prawną przyjmie Twoja firma, zadecyduje o zobowiązaniach prawnych, podatkowych i związanych z przestrzeganiem przepisów w przyszłości. Działalność gospodarczą można zorganizować jako:

  • Proprietorship
  • spółka partnerska
  • Korporacja
  • Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Zadania do wykonania przed rozpoczęciem działalności gospodarczej

1. Uzyskaj lokalizację: fizyczną i internetową

Najpierw porozmawiajmy o adresie fizycznym.

Jako przedsiębiorca będziesz potrzebować miejsca, biura lub zakładu produkcyjnego do prowadzenia działalności. Zakup nieruchomości jest wprawdzie opłacalną inwestycją, ale w dłuższej perspektywie zapewnienie wystarczających środków na jej zakup może nie być dla wszystkich wykonalne. W takim przypadku dobrą alternatywą jest wynajem powierzchni.

Przejdźmy do adresu internetowego.

Upewnij się, że masz stronę internetową, ponieważ obecność Twojej firmy w sieci będzie miała ogromny wpływ na jej sukces. Za jej pomocą można promować firmę, a nawet przyjmować wstępne rezerwacje.

2. Rejestracja działalności gospodarczej

Rejestracja działalności gospodarczej jest podstawowym krokiem do uzyskania przez firmę osobowości prawnej. Niezależnie od rodzaju struktury organizacyjnej, przed rozpoczęciem działalności przedsiębiorcy muszą uzyskać świadectwo rejestracji.

3. Spisanie potrzebnych aktywów

Należy dokładnie zaplanować i spisać aktywa potrzebne do prowadzenia działalności gospodarczej wraz z ich ceną i ilością. Aktywa mogą być materialne, takie jak pojazdy, komputery, meble biurowe i wyposażenie, lub niematerialne, takie jak własność intelektualna.

Obecnie dla większości firm najważniejszym składnikiem majątku jest oprogramowanie i technologia, z których korzystają. W rzeczywistości większość największych firm to firmy technologiczne (takie jak Google, Microsoft itp.) lub opierają swój model biznesowy na oprogramowaniu (np. Uber, Doordash itp.).

Zaplanuj więc z góry wszystkie programy, które będziesz musiał nabyć, w zależności od skali działalności. Najważniejsze z nich to poczta elektroniczna, narzędzia do zwiększania produktywności i tworzenia harmonogramów, niezawodne oprogramowanie CRM, system fakturowania i płatności oraz narzędzia do automatyzacji marketingu.

4. Kontakt z dostawcami

Zbadaj i wybierz dostawców, którzy będą potrzebni do wytworzenia produktu lub usługi, którą oferujesz. Ponadto dla każdej działalności w każdej branży istnieją zewnętrzni dostawcy. Przedsiębiorcy mogą z nimi współpracować, aby lepiej prowadzić firmę, oszczędzać czas i skuteczniej koncentrować się na podstawowych funkcjach.

5. Otwórz konto bankowe

Posiadanie oddzielnego rachunku bankowego znacznie ułatwia życie. Ułatwia prowadzenie dokumentacji, pomaga śledzić dochody i wydatki, pozwala uniknąć problemów podatkowych, umożliwia przetwarzanie transakcji kartami płatniczymi i zapewnia profesjonalny wygląd.

6. Wykup ubezpieczenie

Posiadanie ubezpieczenia biznesowego jest koniecznością, jeśli chce się chronić firmę przed stratami finansowymi z tytułu szkód majątkowych lub odpowiedzialności cywilnej.

7. Zbuduj zespół

Zatrudniaj ludzi, którzy podzielają Twoją wizję. Poświęć czas na przeprowadzenie wywiadu i dokładną ocenę kandydatów, aby upewnić się, że dobrze pasują do naszej kultury organizacyjnej. Choć możesz potrzebować dobrych inżynierów lub osób, które potrafią zbudować produkt, nie zaniedbuj zatrudniania menedżerów i liderów od samego początku, zwłaszcza osób z niekonwencjonalnymi dyplomami w dziedzinie przywództwa lub tych, które brały udział w programach rozwoju przedsiębiorczości.

Możesz także rozważyć zlecenie rekrutacji dobrym headhunterom i firmom HR, jeśli ocena ludzi nie jest Twoją mocną stroną.

8. Skorzystaj z pomocy konsultantów

Konieczne są konsultacje z:

- Doradcą finansowym

- Radcą prawnym

- Księgowy

Choć wielu przedsiębiorców zakłada, że konsultanci są im potrzebni tylko wtedy, gdy znajdą się w trudnej sytuacji, osoby te mogą pomóc w podjęciu działań prewencyjnych lub proaktywnych, a w dłuższej perspektywie zaoszczędzić pieniądze i czas.

9. Wprowadzanie firmy na rynek

Zanim zaczniesz sprzedawać, musisz zbudować swoją markę. Właściwy plan marketingowy jest kluczem do sukcesu nowej firmy na konkurencyjnym rynku, dlatego warto go mieć.

W celu zwiększenia świadomości można skorzystać z różnych metod marketingu cyfrowego zamiast drogich, konwencjonalnych metod reklamowych. Jeśli nie masz pewności co do swoich umiejętności marketingowych, możesz zatrudnić profesjonalną firmę marketingową.

Sposób myślenia przed rozpoczęciem działalności gospodarczej

1. Zrozumienie zaangażowania

Nie oczekuj dobrych wyników z dnia na dzień. Przewiduj, że jako przedsiębiorca będziesz musiał poświęcić wiele godzin ciężkiej pracy każdego dnia. Dlatego rozpocznij pracę nad swoim biznesem z nastawieniem, że osiągnięcie sukcesu wymaga lat ciężkiej pracy i niezachwianej koncentracji.

2. Wyznaczaj i osiągaj cele

Cele pomogą w utrzymaniu koncentracji na celu. Możesz skorzystać z tego przewodnika, aby stworzyć cele SMART i je realizować.

3. Świetnie radź sobie z liczbami

Liczby to świetny sposób, aby wiedzieć, czego się spodziewać i podjąć właściwą decyzję. Właściciele firm muszą rozumieć liczby, ponieważ to one wskazują, jak radzi sobie firma. Trzeba wiedzieć, czy koszt oferowania usług jest większy niż zysk z danego klienta.

4. Mieć pasję

Trzeba kochać to, co się robi. Dzięki pasji do swojego pomysłu na biznes będziesz odporny na wyzwania, które pojawią się w trakcie jego realizacji.

Wnioski

Każdy biznes jest inny i nie ma jednej, uniwersalnej recepty na sukces. Powyższe zadania mogą jednak pomóc w przygotowaniu podstaw do sprawnego rozpoczęcia działalności. Po drodze na pewno popełnimy błędy, ale musimy się na nich uczyć i pozostać na drodze do zostania odnoszącym sukcesy przedsiębiorcą.


Autor Bio

Ankit Thakor jest z zawodu marketingowcem, a z zamiłowania piłkarzem. Jest specjalistą ds. marketingu Saas w SoftwareWorld. Specjalizuje się w wykorzystywaniu atrakcyjnych treści do pozyskiwania dolarów konsumenckich dla światowej klasy marek SaaS.

Twitter: https://twitter.com/ankitthakor14

Linkedin: https://www.linkedin.com/in/ankitthakor/

Quora: https://www.quora.com/profile/Ankit-Thakor