Gamifikacja. Co to jest? Czym różni się od zwykłej gry i jak może pomóc w rozwoju firm i rynku światowego? Te pytania zawsze pojawiają się jako pierwsze, gdy ktoś po raz pierwszy zapoznaje się z terminem gamifikacja. Oczywiście termin ten nie jest wcale taki skomplikowany, gdy zrozumie się jego podstawowe elementy.

Aby odpowiedzieć na pierwsze pytanie, czym jest gamifikacja, musimy zastanowić się nad jedną prostą rzeczą. Wszystkie gry wymagają określonego sposobu myślenia i mają określoną mechanikę potrzebną do wykonania niezbędnych czynności , a tym samym ukończenia wyzwania. Postępując zgodnie ze sposobem myślenia i etapami procesu, można wygrać grę bez większego wysiłku.

Wyobraźmy sobie teraz wykorzystanie tego sposobu myślenia i mechaniki gry w scenariuszach niezwiązanych z grami. Scenariusze takie, jak na przykład środowisko pracy całej firmy lub konkretnego sektora. Użytkownicy mają możliwość sprawdzenia rzeczywistych problemów, które mogą wystąpić w konkretnych działach, dzięki myśleniu i mechanice gier, które pozwalają im na nieszablonowe myślenie. Co najważniejsze, grywalizacja pozwala pracownikom na wypróbowanie różnych rozwiązań tego samego problemu i znalezienie tego, które działa najlepiej, bez podejmowania ryzyka.

Techniki te można zastosować w rzeczywistym środowisku pracy. W ciągu ostatnich kilku lat coraz więcej platform gamifikacyjnych zostało udostępnionych publicznie przez firmy, których celem jest wprowadzenie gam ifikacji jako solidnej praktyki w przedsiębiorstwach na całym świecie.

Jedną z wielu korzyści, jakie gamifikacja może przynieść firmie, jest pomoc pracownikom w zwiększeniu ich zaangażowania w pracę. Według statystyk opracowanych przez Gallup Inc. amerykańską firmę analityczno-doradczą, tylko jeden na 10 pracowników jest zaangażowany w swoją pracę. To nie są dobre statystyki dla żadnej firmy. Grywalizacja może to zmienić.

Zastosowanie technik w konkretnych działach to świetny sposób, aby zacząć. Na przykład dział HR, jeden z najważniejszych działów w firmie, może wykorzystać techniki grywalizacji do opracowania metod poprawy relacji między pracownikami. Grywalizacja może pomóc zminimalizować procesy zatrudniania i uczynić je jeszcze bardziej efektywnymi.

Wykorzystując gamifikację, dział HR firmy może również angażować pracowników w różne, innowacyjne i znacznie przyjemniejsze metody szkolenia i rozwoju, które pomogą im się skoncentrować, zwiększyć konkurencyjność, ale jednocześnie utrzymać ducha pracy zespołowej i przyczynić się do ogólnego rozwoju firmy.

Metody gamifikacji można wykorzystać do wzmocnienia pracy zespołowej. Każdy dział kadr chce promować i wspierać pracę zespołową wśród pracowników firmy, a dzięki grywalizacji różni pracownicy mogą nauczyć się, jak współpracować i jak łączyć swoje umiejętności i kompetencje, aby zwiększyć wyniki i jakość pracy.

Wśród wielu różnych firm opracowujących te metody i wśród wielu platform gamifikacji zawsze wyróżnia się kilka. Odpowiedzialność za wybór najlepszej platformy dla danej firmy spoczywa na jej właścicielu lub menedżerze ds. zasobów ludzkich.

Firmy takie jak Totem Learning tworzą platformy i gry gamifikacyjne, których celem jest zwiększenie wydajności pracowników w wielu dziedzinach. Tego typu firmy przetestowały swoje produkty i mogą śmiało powiedzieć, że są w stanie zapewnić dokładne wyniki dzięki swoim produktom.

Oczywiście metoda gamifikacji nie pozostała niezauważona przez Unię Europejską. Grywalizacja jest przedmiotem wielu projektów, które są realizowane z wykorzystaniem funduszy europejskich. Są to projekty o dużym wpływie na rynek pracy. Projekty takie jak projekt Triple E-dge , w ramach którego tworzone są własne gry , mające na celu poprawę sytuacji na rynku pracy.

Jeśli potrzebujesz więcej informacji na temat projektu Triple E-dge, możesz odwiedzić oficjalną stronę internetową i pobrać gry już teraz. Jeśli potrzebujesz więcej informacji na temat gamifikacji w biznesie, spędź trochę czasu w Internecie, szukając firm, które mogą Ci udostępnić swoje platformy. W końcu każda firma musi stosować innowacyjne techniki, aby zwiększyć przychody. Grywalizacja może być tym, czego potrzebuje każda firma!